အဘိဓမၼာ ဟာ ဘုရား ပရိနိဗၺာန္၀င္ၿပီးေနာက္ပိုင္းမွ ေရးတာမဟုတ္ေၾကာင္း
ေျပာခဲ့ၿပီးပါၿပီ။ ဒီအတြက္ ဒါကို ေျဖရွင္းဖို႔ မလုိေတာ့ပါဘူး။ အဲ ...
ဒါေပမဲ့ စကားကပ္ၿပီး ျငင္းမယ့္သူမ်ားအတြက္ နည္းနည္း ဆက္ေျပာစရာရွိပါတယ္။
အဘိဓမၼာမွာ သခ်ၤာနည္းအရ ေဆာင္လြယ္မွတ္လြယ္ေအာင္ သခ်ၤာဝါရ ဆုိၿပီး
အေထာက္အကူျပဳ က႑တခု၊ မာတိကာမွာ ျမတ္စြာဘုရား ကိုယ္ေတာ္တုိင္သင္ျပထားတဲ့
တိကမာတိကာ၊ ဒုကမာတိကာ အျပင္ သုတၱန္ေတြက ေဆာင္ယူစီစဥ္ထားတဲ့ သုတၱႏၱမာတိကာ
ဆုိၿပီး ဒုကမာတိကာ ေနာက္တမ်ိဳးကို အရွင္သာရိပုတၱရာက
စီစဥ္ျဖည့္စြက္ေပးထားပါတယ္။ ဒါဟာလဲ ဘုရားေဟာမဟုတ္ေပမဲ့ ဓမၼေသနာပတိလို႔
ဆုိတဲ့ လက္ယာေတာ္ရံအဂၢသာဝကႀကီး တနည္းအားျဖင့္ ဉာဏ္ပညာအရာမွာ
ျမတ္စြာဘုရားၿပီးရင္ အထက္ျမက္ဆံုးလို႔ လက္ခံထားတဲ့ သာသနာေတာ္ရဲ႕ ဒုတိယ
အဆင့္ျမင့္ဆံုး မေထရ္ျမတ္ႀကီး ကိုယ္တိုင္ ျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္ေတာ္ကတည္းက
ျဖည့္စြက္သင္ၾကားေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး လူ႔ျပည္မွာ
အဘိဓမၼာတရားေတာ္ကို ေဟာၾကားပို႔ခ်သူဟာ အရွင္သာရိပုတၱရာ ကိုယ္ေတာ္ႀကီးပဲ
ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဘုရားေဟာခဲ့တဲ့ တရားေတာ္ရဲ႕ အႏွစ္သာရအတုိင္းသာ
ျဖစ္ပါတယ္။ ျမတ္စြာဘုရားက အက်ဥ္းျပန္ေဟာၾကားတဲ့တရားေတာ္ကို လူေတြရဲ႕
ဉာဏ္နဲ႔ သင့္ေတာ္ေအာင္ မက်ဥ္းမက်ယ္ ျပန္လည္ေဟာၾကား ပို႔ခ်ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီလို ဆရာစဥ္ဆက္ ဆင္းသက္လာခဲ့ေၾကာင္းလည္း ရွင္ဗုဒၶေဃာသက ရွင္းရွင္းလင္းလင္း
ေရးသားထားပါတယ္။ ဘုရား မေဟာတာကို ဘုရားေဟာပါလုိ႔ ေရာမခ် ပါဘူး။
အ႒ကထာ ဋီကာ ေတြနဲ႔ ပတ္သက္လုိ႔ပဲ ဆက္ေျပာစရာလိုပါမယ္။
၎ေရးသားသူမေထရ္ လုိ႔ ဆုိတာက ဘယ္မေထရ္ကိုေျပာတာလဲ။ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ကို ရည္ညြန္းတယ္ လို႔ပဲ ထင္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္လည္း ေျပာပါ။
သူ၏ဥဏ္မွီသေလာက္ဖြင့္ဆိုထားသည္ ဆုိတာကို လက္မခံပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိေတာ့
မဟာအ႒ကထာ(မူလအ႒ကထာ)၊ မဟာပစၥရီအ႒ကထာ၊ ကု႐ုႏၵီအ႒ကထာ၊ အႏၶကအ႒ကထာ၊ သေခၤပအ႒ကထာ၊
သီဟဠအ႒ကထာ (ေပါရာဏ အ႒ကထာ) ဆုိၿပီး ရွိခဲ့ေၾကာင္း ေျပာခဲ့ပါၿပီ။
ဒီအ႒ကထာႀကီးေတြဟာ အလြန္ႀကီးက်ယ္တဲ့ က်မ္းမဟာႀကီးေတြ ျဖစ္ၿပီး အလြန္
ခက္ခဲနက္နဲ က်ယ္ဝန္းတာေၾကာင့္ ရွင္မဟာဗုဒၶေဃာသ ဟာ ဘုရားရွင္လြန္ေတာ္မူၿပီး
အႏွစ္တေထာင္ေလာက္ အလွမ္းကြာေနတဲ့ ရဟန္းရွင္လူေတြရဲ႕ ပညာ၊ သတိ၊ သမာဓိေတြနဲ႔
သင့္ေလ်ာ္ေအာင္ အဲဒီ ေရွး အ႒ကထာႀကီးေတြကို စုေပါင္းၿပီး သူတို႔ရဲ႕
အဆုိအမိန္႔ေတြနဲ႔ မတိမ္းမေစာင္းေစဘဲ အက်ဥ္းခ်ံဳးၿပီး အ႒ကထာ
အသစ္ျပဳစုေပးတာသာ ျဖစ္ပါတယ္။ သဂၤဟကာရက (အတိုခ်ဳပ္သူ) သာျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေနရာမွာလဲ ဗုဒၶဘာသိတ လုိ႔ေခၚတဲ့ ဘုရားေဟာျဖစ္တဲ့ပါဠိဘာသာနဲ႔ ေရးတာေၾကာင့္
သူ႔ရဲ႕ အ႒ကထာေတြဟာ ေခတ္စားၿပီး အမ်ားသံုးျဖစ္လာတာပါ။ ဒါေၾကာင့္
သူဉာဏ္မီသေလာက္ ဖြင့္ဆုိ တာမဟုတ္ပါ။ အတုိခ်ဳပ္ျပန္လည္ တင္ျပေပးတာသာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီေတာ့ ၎ေရးသားမႈသည္ ျပဳတ္က်န္ခဲ့ႏိုင္ေကာင္း
က်န္ခဲ့ႏိုင္သည္ ဒါမွမဟုတ္ထပ္မန္၍ထည့္ေပါင္းေကာင္းေပါင္းႏိုင္သည္.
ဆုိတာကိုလည္း လက္ခံစရာအေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါဘူး။ အဲ အတုိခ်ဳပ္
ေရးတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ခ်န္လွပ္ထားရတာေတြေတာ့ ရွိပါမယ္။ ဒါေတြကို
ျပဳတ္က်က်န္ခဲ့တယ္လို႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။ အတိုခ်ဳပ္တယ္ဆိုတာ
မူရင္းအႏွစ္သာရကို မပ်က္ေစဘဲ က်စ္က်စ္လ်စ္လ်စ္ျဖစ္ေအာင္ ျပန္ေရးတာမွန္း
လူတိုင္း နားလည္မွာပါ။
ဒါေၾကာင့္ ေနာက္ဆက္ေမးထားတဲ့ ေမးခြန္းျဖစ္တဲ့
"ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာအလြန္၌ ၎ေရးသားမႈသည္ ဘုရားေဟာမ်ားႏွင့္
ဆိုလိုရင္း တူခ်င္မွတူမည္.. တူခ်င္လည္းတူႏိုင္သည္.." ဆုိတာက
ရွင္းေနပါၿပီ။ ဆုိလိုရင္း တူကို တူပါတယ္။တူခ်င္မွ တူမည္လည္း မဟုတ္၊
တူခ်င္လည္း တူႏုိင္သည္ ဆုိတာလဲ မဟုတ္ပါ။
"ဒါမွမဟုတ္
အကုန္လုန္းတူ၏.. လံုး၀မတူ.. တူတာကနည္းနည္း.. မတူတာက မ်ားမ်ား ..
တူတာကမ်ားမ်ား .. မတူတာကနည္းနည္း ..." ဆုိတာမွာေတာ့ အကုန္လံုးတူ၏
လုိ႔ ေျဖတာဟာ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆုိတာကို ဒီေလာက္ဆို ထပ္ေျပာစရာ မလိုေလာက္ေအာင္
ရွင္းၿပီ ထင္ပါတယ္။
ရွင္ဗုဒၶေဃာသ ဟာ အ႒ကထာသစ္မွာ သူ႔ရဲ႕ သေဘာထား၊
ထင္ျမင္ခ်က္ကို ေရးခ်င္ရင္ ဒါဟာ သူ႕ရဲ႕ သေဘာထား အာေဘာ္မွ်သာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊
ဘုရားေဟာ မဟုတ္ေၾကာင္းကိုလည္း အတိအလင္း ႐ိုးရိုးသားသား ဝန္ခံၿပီး
ေရးသားထားပါတယ္။ မလိမ့္တပတ္ ပံုတူကူးခ်ၿပီး ဘုရားေဟာသလိုလို ဘာလိုလို
မလုပ္ခဲ့ေၾကာင္း ပါဠိစာေပ ေလ့လာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား အားလံုး အသိပါ။
သူ႔သေဘာနဲ႔ လုပ္ၾကံေရးသားခဲ့ရင္လည္း အဲဒီေခတ္က ေထရဝံသ ပဒီပ မေထရ္ႀကီး ေတြက
လက္ခံမွာ မဟုတ္ပါ။ ဖ်က္ပစ္၊ ႐ုပ္သိမ္းပစ္လိုက္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ဒါေတြဟာ လူေသလူျဖစ္ ဝါဒါႏုဝါဒ ဝိနိစၦယက်မ္းထဲက ဆရာေတာ္ႀကီးမ်ားရဲ႕
အေထာက္အထားနဲ႔တကြ ျပထားတဲ့ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားပဲျဖစ္ပါတယ္။ က်ေနာ္
ေကာက္ႏႈတ္ေဖာ္ျပထားျခင္းသာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္စဥ္းစားမိ သိမိသည့္အတိုင္း
ေျဖတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အဲဒီေလာက္စဥ္းစားဖို႔၊ က်မ္းဂန္ေတြကို
မတတ္ကၽြမ္းတဲ့အတြက္၊ ဉာဏ္မမီတဲ့အတြက္ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ ဆရာေတာ္မ်ားက
ႏိုင္ငံေတာ္အဆင့္မွာ အေထာက္အထားမ်ားနဲ႔တကြ ေဝဖန္သံုးသပ္ျပသြားတာေတြကို
ျပန္လည္ ေဖာ္ျပေပးလိုက္တာပါ။ ဘဝင္မက်တာမ်ား ရွိခဲ့ရင္
ဆက္လက္ေဆြးေႏြးႏုိင္ပါတယ္။ ဒီက်မ္းကိုပဲ ကိုးကားၿပီး ေျဖဆုိမွာပါ။
No comments:
Post a Comment